Wednesday 22 March 2017

Fjällfotaberget.

Efter veckor med förkylning och diverse krämpor känner jag mig äntligen pigg.

Jag börjar lungt. Helgen bjöd på två njutbara rundor i Bökeberg. I söndags körde jag själv så jag passade på att titta var man skulle kunna dra lite nya stigar. 

Det känns att jag inte tränat på ett tag. Fjällfotabacken kändes som ett mindre berg. För dem som inte känner till backen, det är en oansenlig liten kulle i Bokskogen vid Fjällfotasjön. 

Idag var det dax att kliva på trainern igen. En praktisk & enkel träningsform de dagar jag har ont om tid. 
I vintras laddade vi ner TrainerRoad. Ett träningsverktyg där man kan ta del av olika typer av pass. 
För ett år sedan skulle jag aldrig satt mig på en trainer, det verkade så väldans trist. Men jag tycker faktiskt att det är ganska roligt, speciellt när man har en färdigt pass att följa.
Jag cyklar mest för att det är kul och har ganska dålig koll på hur man ska träna för att bli bättre. Med TR har jag börjat intressera mig mer för vad jag faktiskt får ut av ett pass. Vår trainer loggar watt, då får man ganska snabbt ett kvitto på hur det går. Jag har inte så mycket att jämföra med, men det spelar ju mindre roll så länge jag tycker det är kul och jag känner mig taggad att följa passen jag laddar ner.

Idag valde jag Ansel Adams, 1h med intervaller. 

Jag blev ganska snabbt påmind om att det var ett tag sedan jag tog i, rejält. Det blev en plågsam timme. 
Redan efter första intervallerna kände jag att jag nog inte skulle kunna följa hela passet. 
Men när en liten och en stor pojke står och hejar på så har jag inget val, det är bara att trampa på;) 
& det gick hela vägen!



No comments:

Post a Comment