Monday 24 April 2017

På G igen


av Helen Nilsson

Är nu friskförklarad från lunginflammationen jag drog på mig den 15 feb på GC. Proverna är bra och röntgen visade bara lite spår av inflammationen.  Började träna lugnt för någon vecka sedan och nu sista veckan har jag kunnat köra på lite hårdare. Trodde först att H 12 som är om 2 veckor inte skulle kunna genomföras av mig. Visst ligger jag efter med träningen men känner att det får ta den tid det tar att hitta tävlingsformen. Hade som mål tidigare att vara iform till H 12. Nu får jag hoppas jag den dagen hittar en dagsform som man kan få ibland utan att veta varför.

Jag är grymt glad att jag kan få vara ute i skogen igen och njuta av den vackra våren som är på intågande. 
Har fått till några mysiga, trevliga och tuffa pass med mina lagkompisar, andra härliga cykelvänner, min dotter och även på egen hand.

Just nu njuter jag bara av cyklingen och längtar till nästa pass när jag kliver av cykeln. Jag försöker att komma iväg minst en gång i veckan ut i den vackra skogen som ligger ca 20-30 min bort med bil.  De andra passen får bli på trainern, lvg eller Lomma med omnejd och förhoppningsvis något pass på gymmet…. Mitt mål är att inte stressa för att få ihop träningen i år utan resultaten får bli som det blir utefter min träning jag får ihop. Är dock osäker om jag kan tillåta mig det. Jag brottas mycket med mig själv där jag är en livsnjutare som tycker om att träna och tävla. Har aldrig varit den där som gått in till 100 % på att fokusera på en sak utan jag vill vara med överallt och lite till och sen då ha ambition att prestera bra???  Nu ser jag framemot säsongen 2017 med er alla andra cykelvänner och så får vi se vad detta år bjuder på:

Är anmäld till Hotcup men missade första tävlingen och planen är att köra X-cup till helgen.

Vi syns om inte annat i skogen. 

Några bilder från vårens träning:

Bökeberg med Jessica

Musette Classics med Jonas, Philip, Warren, Malin och Hans

Musette Classics med Jonas, Philip, Warren, Malin och Hans

Spillepengen

Bökeberg

Bökeberg med dottern

Skrylle med Malin i snöblandat nederbörd...

Genarp med Fredrik och Sandra
Bökeberg

Bökeberg

Bökeberg
Bökeberg med Isabelle och kompis

No comments:

Post a Comment