Saturday 30 May 2015

Långlopp i Falun!


Idag har jag kört Långa Lugnet i Falun. 62km i varierande terräng och med många backar. Upp och ner för Berget både en, två och tre gånger. De sista  15km var riktigt tuffa. Det känns i benen! 

Det var ett speciellt lopp idag. För första gången testades en start med bara tjejer från Elit, D 30& D40. Det kändes lite extra pirrigt. Plötsligt var det väldigt enkelt att mäta sig med de andra tjejerna. Annars tenderar vi att försvinna bland alla herrar och man har dålig koll på hur man ligger till. 
Eliten drog i väg i starten sen var vi ett gäng från D30&40 som körde ungefär lika snabbt. 
Kände mig stark och bestämde mig för att göra ett ryck efter 25km. Det lyckades jag utmärkt med. Men.. några dåliga spårval och en vurpa, och vips så var de om om igen. Jaga jaga jaga. Kom i kapp men det räckte inte hela vägen. 70sek från 3an. 
Måste ändå säga att jag är nöjd. Lite mer effektiv träning och rutin så ska det nog gå vägen! 
Testade mina nya däck från Vittoria. Det kändes som jag fick bra grepp på rötterna samtidigt som de rullade lätt på grusvägarna! 
Mtb-tjejer skriver historia i Falun! 



No comments:

Post a Comment